← Terug

Creditcheck

Wanneer je een bestelling achteraf wilt betalen, dan vind er een extra controle plaats om je identiteit en kredietwaardigheid te toetsen.

Waarom is deze controle?

Helaas zijn er mensen die voor de grap naar iemand anders een bestelling sturen. Deze nep bestellingen zijn een vorm van fraude en kosten ons geld. Wij draaien immers op voor de verzendkosten van ongewenste bestellingen. Daarnaast dienen we ons te beschermen tegen wanbetalers.
Willie.nl kan alleen maar zo goedkoop zijn doordat we deze vorm van fraude tegenhouden. Bij andere webshops waar wel misbruik gemaakt kan worden, betaal je als goedwillende klant de rekening van de mensen die de boel verzieken. Wij hopen daarom dat je begrip hebt voor deze extra controle.

Wat houdt de controle in?

De controle bij achteraf betalen bestaat uit 2 onderdelen:
  1. Om te voorkomen dat grappenmakers op naam van iemand anders een bestelling doen, vragen we je om je mobiele telefoonnummer op te geven. Het telefoonnummer controleren wij door het toesturen van een pincode via een gratis sms bericht.
  2. Op basis van je naam- en adresgegevens voeren we een creditcheck uit bij Experian. Met de uitkomst van deze creditcheck stelt Willie een pesoonlijke kredietlimiet voor jou vast.

Hoe werkt het?

Er wordt gevraagd om je voorletters, geboortedatum en mobiele telefoonnummer in te voeren.

Vervolgens klik je op 'doorgaan'. Er wordt nu een gratis sms verstuurd met daarin de pincode. Die vul je in op de site en je klikt opnieuw op 'doorgaan'.

Als de pincode correct is, voeren we bij Experian de creditcheck uit en indien jouw persoonlijke kredietlimiet op Willie voldoende is voor je bestelling, dan is de controle voltooid en ontvang je een bevestiging van jouw bestelling.

Mocht de creditcheck niet leiden tot voldoende kredietlimiet, dan ontvang je daarvan een melding en zul je voor een betaalmethode moeten kiezen waarbij je vooraf betaalt (bijvoorbeeld iDeal).

Informatie over Experian

Willie maakt voor het uitvoeren van de creditcheck gebruik van de diensten van Experian. Experian is wereldwijd leider in het verstrekken van informatie en analyse- en marketingservices aan bedrijven en consumenten. In Nederland verzamelt Experian informatie van consumenten en stelt deze onder strikte voorwaarden beschikbaar aan opdrachtgevers.

Enerzijds helpt Experian bedrijven en instellingen om met behulp van data en analyse hun financiële risico’s te beperken. Anderzijds helpt Experian met haar informatie voorkomen dat consumenten verplichtingen aangaan die zij niet kunnen nakomen.

Experian besteedt de grootst mogelijke zorg aan haar bronnen en databestanden en werkt strikt conform de Wet bescherming persoonsgegevens (zie www.cbpweb.nl). Bovendien hanteert Experian de hoogst mogelijke internatonale voorschriften ten aanzien van de veiligheid van hun systemen. Voorts ziet Experian er op toe dat ook opdrachtgevers de verstrekte gegevens conform de Wbp gebruiken. Om die reden is uitsluitend Experian bevoegd om consumenten inzage in eigen gegevens te geven. Indien je meer informatie wenst over jouw registratie dan verzoeken wij je vriendelijk www.experian.nl te bezoeken of te bellen naar 0900-experian (0900-397 374 26).

Veelgestelde vragen

  1. Wat doen jullie met het mobiele nummer? Wij gebruiken dit nummer alleen om de gratis sms toe te sturen. En mocht de rembours bestelling toch geweigerd worden, dan kunnen we contact opnemen om de reden van de weigering te vernemen. Verder zal er niets gedaan worden met het nummer. Er zullen geen andere sms berichten worden verstuurd.
  2. Ik heb geen mobiel telefoonnummer, wat nu? Als je geen sms kunt ontvangen omdat je geen mobiele telefoon hebt, bel dan tijdens kantooruren met onze klantenservice op telefoonnummer 070 36 00 248. Uiteraard kun je ook voor een andere betaaloptie kiezen.
  3. Ik heb geen sms ontvangen, wat nu? Controleer of je berichten geheugen niet vol is en of je het juiste telefoonnummer hebt opgegeven. Indien nodig dan kun je het mobiele nummer aanpassen en een nieuwe pincode toe laten sturen. De eerder toegestuurde pincode vervalt dan. Indien je na enkele minuten nog geen sms hebt gehad, neem dan contact op met onze klantenservice (tijdens kantooruren op 070 3600248) of kies voor een andere betaaloptie.
Informatie over de extra controle bij betaling achteraf

Wanneer je een bestelling achteraf wilt betalen, dan vind er een extra controle plaats om je idententiteit en kredietwaardigheid te toetsen.

Waarom is deze controle?

Helaas zijn er mensen die voor de grap naar iemand anders een bestelling sturen. Deze nep bestellingen zijn een vorm van fraude en kosten ons geld. Wij draaien immers op voor de verzendkosten van ongewenste bestellingen. Daarnaast dienen we ons te beschermen tegen wanbetalers.
Willie.nl kan alleen maar zo goedkoop zijn doordat we deze vorm van fraude tegenhouden. Bij andere webshops waar wel misbruik gemaakt kan worden, betaal je als goedwillende klant de rekening van de mensen die de boel verzieken. Wij hopen daarom dat je begrip hebt voor deze extra controle.
Wat houdt de controle in?

De controle bij achteraf betalen bestaat uit 2 onderdelen:
1.Om te voorkomen dat grappenmakers op naam van iemand anders een bestelling doen, vragen we je om je mobiele telefoonnummer op te geven. Het telefoonnummer controleren wij door het toesturen van een pincode via een gratis sms bericht.
2.Op basis van je naam- en adresgegevens voeren we een creditcheck uit bij Experian. Met de uitkomst van deze creditcheck stelt Willie een pesoonlijke kredietlimiet voor jou vast.

Hoe werkt het?

Er wordt gevraagd om je voorletters, geboortedatum en mobiele telefoonnummer in te voeren.
Vervolgens klik je op 'doorgaan'. Er wordt nu een gratis sms verstuurd met daarin de pincode. Die vul je in op de site en je klikt opnieuw op 'doorgaan'.
Als de pincode correct is, voeren we bij Experian de creditcheck uit en indien jouw persoonlijke kredietlimiet op Willie voldoende is voor je bestelling, dan is de controle voltooid en ontvang je een bevestiging van jouw bestelling.

Mocht de creditcheck niet leiden tot voldoende kredietlimiet, dan ontvang je daarvan een melding en zul je voor een betaalmethode moeten kiezen waarbij je vooraf betaalt (bijvoorbeeld iDeal).

Informatie over Experian
Willie maakt voor het uitvoeren van de creditcheck gebruik van de diensten van Experian. Experian is wereldwijd leider in het verstrekken van informatie en analyse- en marketingservices aan bedrijven en consumenten. In Nederland verzamelt Experian informatie van consumenten en stelt deze onder strikte voorwaarden beschikbaar aan opdrachtgevers.
Enerzijds helpt Experian bedrijven en instellingen om met behulp van data en analyse hun financiële risico's te beperken. Anderzijds helpt Experian met haar informatie voorkomen dat consumenten verplichtingen aangaan die zij niet kunnen nakomen.
Experian besteedt de grootst mogelijke zorg aan haar bronnen en databestanden en werkt strikt conform de Wet bescherming persoonsgegevens (zie www.cbpweb.nl). Bovendien hanteert Experian de hoogst mogelijke internatonale voorschriften ten aanzien van de veiligheid van hun systemen. Voorts ziet Experian er op toe dat ook opdrachtgevers de verstrekte gegevens conform de Wbp gebruiken. Om die reden is uitsluitend Experian bevoegd om consumenten inzage in eigen gegevens te geven. Indien je meer informatie wenst over jouw registratie dan verzoeken wij je vriendelijk www.experian.nl te bezoeken of te bellen naar 0900-experian (0900-397 374 26).

Veelgestelde vragen
1.Wat doen jullie met het mobiele nummer? Wij gebruiken dit nummer alleen om de gratis sms toe te sturen. En mocht de rembours bestelling toch geweigerd worden, dan kunnen we contact opnemen om de reden van de weigering te vernemen. Verder zal er niets gedaan worden met het nummer. Er zullen geen andere sms berichten worden verstuurd.
2.Ik heb geen mobiel telefoonnummer, wat nu? Als je geen sms kunt ontvangen omdat je geen mobiele telefoon hebt, bel dan tijdens kantooruren met onze klantenservice op telefoonnummer 070 36 00 248. Uiteraard kun je ook voor een andere betaaloptie kiezen.
3.Ik heb geen sms ontvangen, wat nu? Controleer of je berichten geheugen niet vol is en of je het juiste telefoonnummer hebt opgegeven. Indien nodig dan kun je het mobiele nummer aanpassen en een nieuwe pincode toe laten sturen. De eerder toegestuurde pincode vervalt dan. Indien je na enkele minuten nog geen sms hebt gehad, neem dan contact op met onze klantenservice (tijdens kantooruren op 070 3600248) of kies voor een andere betaaloptie.