Informatie over extra controle bij Rembours bestellingen

Wanneer je een bestelling onder rembours wilt betalen, dan vind er een extra controle plaats.

Waarom is deze controle?

Helaas zijn er mensen die voor de grap naar iemand anders een rembours bestelling sturen. Deze nep bestellingen zijn een vorm van fraude en kosten ons geld. Wij moeten immers de verzend- en rembourskosten gewoon aan DHL Parcel betalen.
Willie.nl kan alleen maar zo goedkoop zijn doordat we deze vorm van fraude tegenhouden. Bij andere webshops waar wel misbruik gemaakt kan worden, betaal je als goedwillende klant de rekening van de mensen die de boel verzieken. Wij hopen daarom dat je begrip hebt voor deze extra controle.

Wat houdt de controle in?

Om te voorkomen dat grappenmakers anoniem een pakketje onder rembours kunnen versturen naar iemand anders, willen we zeker weten dat je je niet voordoet als iemand anders. Dit doen we door het controleren van het mobiele telefoonnummer van degene die een bestelling doet.
Het controleren van het telefoonnummer gebeurt door het toesturen van een pincode naar het telefoonnummer (via een gratis sms). Daarnaast worden rembours bestellingen door onze klantenservice extra goed in de gaten gehouden.

Hoe werkt het?

Er wordt gevraagd om je mobiele telefoonnummer in te voeren. Kies de landcode van je telefoonnummer en vul daarachter jouw mobiele nummer in.

Vervolgens klik je op 'doorgaan'. Er wordt nu een gratis sms verstuurd met daarin de pincode. Die vul je in op de site en je klikt opnieuw op 'doorgaan'. Als de pincode correct is, is de controle voltooid en ontvang je een bevestiging van jouw bestelling.   

Veelgestelde vragen

  1. Wat doen jullie met het mobiele nummer? Wij gebruiken dit nummer alleen om de gratis sms toe te sturen. En mocht de rembours bestelling toch geweigerd worden, dan kunnen we contact opnemen om de reden van de weigering te vernemen. Verder zal er niets gedaan worden met het nummer. Er zullen geen andere sms berichten worden verstuurd.
  2. Ik heb geen mobiel telefoonnummer, wat nu? Als je geen sms kunt ontvangen omdat je geen mobiele telefoon hebt, bel dan tijdens kantooruren met onze klantenservice op telefoonnummer 070 36 00 248. Uiteraard kun je ook voor een andere betaaloptie kiezen.
  3. Ik heb geen sms ontvangen, wat nu? Controleer of je berichten geheugen niet vol is en of je het juiste telefoonnummer hebt opgegeven. Indien nodig dan kun je het mobiele nummer aanpassen en een nieuwe pincode toe laten sturen. De eerder toegestuurde pincode vervalt dan. Indien je na enkele minuten nog geen sms hebt gehad, neem dan contact op met onze klantenservice (tijdens kantooruren op 070 3600248) of kies voor een andere betaaloptie.